Koç Üniversitesi Spam lerinden kurtulmak!

13.6.13

Herkese merhaba,

Bu yazı Koç Üniversitesi öğrencileri yada mensupları içindir. Koç Üniversitesinde Google Apps kullanılıyor. Güzel ve rahat olduğu için hiç çekinmeden ve bol keseden email atıyorlar. Kaç kere IT den yetkililerle konuştum ama atan kişileri engellemek imkansız.

Örnek vermek gerekirse öncelikle Mezuniyet Töreni davetiye alma son tarihi diye 10 tane hatırlatma emaili attılar. Tamam bu iyi bir şey aslında. Ondan sonra en az 5 tane mezuniyet törenine katılmak hakkınızı kaybettiniz diye email attılar. Bu hakkı geri almanın hiçbir şekilde yolu yok. Bu email i 5 kez atmanın bir manası yok. Ve bundan sonrada törenle ilgili her email gelmeye devam etti. Katılma hakkı olmayan ve katılmayacak olan insanları listeden çıkarma nezaketinde bulunmuyorlar ne yazık ki.

Her zaman işe yaramasa bile bazı durumlarda işinize yarayabilecek bir yöntem var. (SPAM olarak işaretlemenin dışında.) Mesela bu mezuniyet emailleri 2013keptoreni@ku.edu.tr adresine gönderiliyor. Bunu 2013keptoreni+unsubscribe@ku.edu.tr diye değiştirdiğinizde ve herhangi bir email yolladığınızda otomatik olarak o listeden çıkmış oluyorsunuz.

Aslında çok basit. Yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum ama bu nezaketi üniversiteden bekliyorum ben. En azından emaillerin altına bu emaili almak istemiyorsanız şuraya tıklayın gibi bir şey yazılabilir.

blog comments powered by Disqus