Ilgazdan F alinir mi?…

11.6.10

Bogazici Universitesi Bilgisayar Muhendisligi Lisans egitimi boyunca 2 tane HSS (Sosyal ve ise yaramaz) ders zorunlu kiliyor. Ben son donemimdeyim 4 tane aldim hala gecemiyorum. Yaza 5. yi alicaz herhalde.

Neyse bunlardan 2 sinin hikayesi cok ilginc. Dun facebook’ta takilirken aklima geldi yazayim dedim.

Bizim okulda Ilgaz in AE dersleri meshurdur. 20 kisilik ders icin 100-200 kisi siraya girer ve dersi sonunda zorla 30-40 kisi falan alir hocadan. 2. siniftayken bir HSS alalim dedik ve Ilgaz’in yanina gittim. Ben 3 ve 4 lere veriyorum sadece dedi ve diyecek birsey bulamadim. Sonra ogrendim ki 1. sinif 2 arkadasa vermis dersi uyuz oldum.

Neyse sonra 3. sinifta yine gittim ve Sever sagolsun kolayca aldim dersi. Sabah 9’daydi ders ve tabi ki ben uyanamiyordum. Uyanirsam da derse katilmiyordum zaten. :) Midterm 1 ve 2 yi vermedim. Neyse ole gidiyordu hayat. Finali de vermedim ben. Donemin son gunuydu Hasan aradi ve notlar aciklanmis ben A almisim dedi. Aha dedim s.ctik. Kesin kaldik dersten. Neyse hemen registration’a girdim ve baktim ki benim notumu daha vermemis. Hemen Hasan’i aradim ve bana donem boyunca yazdigi herseyi yolladi. Hic ugrasamadim ve Kampus Copy de ismi sildim ve “Said Tahsin Dane” yaziverdim ve cikarttim. Bu sinavlar ve yaptigin ekstra odevlerden olusan 35 sayfalik bir ciktiydi. (Gitmedigin her ders icin odev yapmani istiyordu hoca.) Basina da bir kapak olusturdum: “Said Tahsin Dane: Final, Midterm I, Midterm II and extra work.” :) Ve hemen hocanin yanina kostum. Zaten final zamani da gecmisti ve gelenleri elden aliyordu. 2 kisi vardi sizi dersten taniyorum siz A alirsiniz dedi. Bana da bakti elimdeki kagitlari aldi. “Ben seni hic gormedim, sene sonunda elime kitap gibi not verip geliyorsunuz. Olur mu bole sey?’ falan dedi. Sana iyi bir not vermem dedi. Sonra eve gittim ve mail attim. Biraz yalvardim. :) Ve bu sana hediyem olsun dedi ve A verdi.

Evet ilk Ilgaz deneyimimden pek birsey yapmadan A almistim. :) Sira gelelim ikincisine.

Gecen donem dersin devamini aliyordum. Yine ders sabah 9 daydi. Ilk Midterm e kadar genelde gidiyordum derslere. Derste birseyler bile yazdim. :P Ilk midterm zamani geldi catti. Ve benden hic beklenmeyecek bir performans ile sinavi yaptim ve zamaninda verdim hocaya. :) Ama ondan sonra hic derse gitmedim. Bilenler bilir erkenden Ankara’ya kacmistim o donem bunalip da. Sonra Seyma’dan sinavlarini istedim de gonderdi. Onlarin yine aynisini Hasan’a yolladim ve Ilgaz’a vermesini istedim. Gidince de bir ara hocayla konusayim ozur dileyeyim dedim. Aklim sira ilk donemki gibi biraz yalvarip guzel bir not alacaktim. :) Nerdeeeee. Hoca Hasan’a: “Ben onu iyi taniyorum. Hakettigi notu alacak.” demis. Aha dedim herhalde A falan vercek yine. Sevindim. :P Sonra notlar aciklandi ne goreyim megersem hakettigim not F imis.

Iste iki Ilgaz dersi ve iki Ilgaz hikayesi. Ikisinin de gelisimi ayni ama sonlari ne kadar da zit degil mi?

Ahhh ah! Duse kalka bitiriyoruz su okulu. Az kaldi. Bakalim onumuzde neler olacak neler… Kendi hayatimi o kadar cok merak ediyorum ki…

2 comments:

Unknown dedi ki...

Pekii Hasan o 35 sayfayı nasıl yazmıştı onun hikayesini biliyo musun?
Önce google amcaya girdim, bana sadece İngilizce sonuçları ver dedim ve "european union" yazıp arattım. Karşıma çıkan her türlü haberi, araştırmayı, yorumları aldım. Sonra bunları rasgele yerlerinden bölerek, bir essay havası yaratmaya çalıştım. İçlerinde ne yazıyor hala hiç bir fikrim yok. Ne okudum, ne de paragraflara bölerken dikkat ettim. Tek yaptığım Avrupa birliği ile ilgili başlıklar bulmak ve 3-4 paragraftan oluşan bir essay miş süsü vermek oldu :)

Unknown dedi ki...

:)) Ahahah yeni cevap yazabiliyorum. Kusura bakma.
Iste ben onu da yapmadim. Yapamadim. Ama biliyor musun artik yemiyor kadin. Ole dandik yaparsan kabul etmiyor yada dusuk not veriyor.
F abarti ama CC alan cok duydum. Nerde o eski Ilgaz. Bir de el yazisi istiyor. Nerde o eski Ilgaz?